nedeľa 20. decembra 2015

                                      PEČENIE PERNÍKOV 

Tak keďže sa blížia Vianoce už iba 4 dni tak som sa rozhodla Vám napísať recept na perníky :).Niektorý z vás určite už napečené perníky majú ale niektorý nie. Medzi ne patrím aj ja :D
Nech sa páči a Dobrú chuť ;) 
                        
                         ............
Suroviny: 

  • 750 g
    hladká múka
    350 g
    práškový cukor
    4 ks
    vajce
    125 g
    maslo
    5 PL
    med
    1 KL
    sóda bikarbóna
    1 ks
    korenie na perníčky
    1 ks
    vajce na potretie medovníčkov
  • POSTUP
  • 1.
    Múku, práškový cukor, sódu bikarbónu, korenie na perníčky preosejeme cez sitko. Všetky suroviny spolu zmiešame na hladké cesto a necháme aspoň 24 hodín v chladničke odstáť. Ja si cesto vždy večer vytiahnem a nechám ho, aby malo izbovú teplotu, potom si ho ešte dobre spracujem. Vyvaľkám cesto na 0,5 mm. Vykrojím ľubovoľnými formičkami uložím na plech s papierom a pečiem pri 180°C.

  • 2.
    Ihneď po vytiahnutí z rúry potriem rozšľahaným vajíčkom. Alebo ak chcete medovníčky ozdobovať bielkovou polevou, použijem na potretie žĺtok rozšľahaný s troškou vody, a bielok vyšľahám so 150 g práškového cukru (aspoň 3x preosiať) a trochu citrónovej šťavy. Medovníčky mám uložené v dóze a sú stále mäkké ako čerstvo upečené.


  • Postup bol naozaj jednoduchý nemáte čo pokaziť a ja Vám prajem Dobrú Chuť! :))




  •  
  • Žiadne komentáre:

    Zverejnenie komentára